Robotická paletizace v distribučním centru

Robotická paletizace v distribučním centru

Realizace rozsáhlého a sofistikovaného dopravníkového systému s vysokou mírou robotizace pro jedno z největších logistických center společnosti ALZA Chrášťany.

Hlavní částí projektu je robotická paletizace, kde čtyři roboti současně připraví na 32 nezávislých pozicích až 60 palet za hodinu. Pro manipulaci s paletami k robotům a následnou expedici je instalován dopravníkový systém.

Robotická paletizace KLT boxů

Rozdělení na separátní bezpečnostní zóny: 4x robotické pracoviště + 32 paletizačních pozic

  • Kapacita linky: 1 500 KLT/hod., 60 EPAL/hod.
  • Rychlost dopravníků: 0,1 – 0,3 m/s
  • Rychlost kolejových vozíků: 0,6 m/s
  • Přepravované zboží: EPAL, KLT boxy s víkem

Robotické pracoviště:

  • Výkon 375 KLT/hod.
  • 8 zakládacích paletových míst pro KLT boxy
  • EPAL/1 ks = 28 KLT (7 vrstev po 4 KLT)
  • Robot FANUC R-1000iA/80F  s pneumatickým chapadlem
  • Pojezd 7. osy robota – 1 m/s

Popis:

Po přísunovém válečkovém dopravníku do systému vstupují KLT (krabicové kontejnery). Po načtení čárového kódu nadřazený systém určí směr k jednomu ze čtyř pracovišť. KLT odbočí z hlavní trati a dojedou na odběrné místo, kde jsou automaticky vycentrovány. KLT boxy jsou připraveny k odběru robotem.

Robot odebere KLT a uloží je na jedno z osmi paletových míst robotického pracoviště. Na paletu může být naskládáno až 28 KLT (7 vrstev po 4 KLT). Jakmile je paleta plně naskládaná (EPAL), je pomocí válečkového dopravníku napojena na dopravníkový systém pro expedici.

Dopravníkový systém palet s KLT boxy

Dopravníkový systém je klíčovým prvkem zásobování nakládacích míst prázdnými paletami (EPAL), na které jsou následně roboty stohovány KLT boxy. Plná paleta je poté srovnána centrovacím zařízením, obalena obalovým materiálem pomocí ovinovačky a následně dopravena na výstupní dopravníky určené k expedici.

Popis:

Naše linka je navržena pro efektivní zpracování palet a KLT boxů. Začíná vstupním dopravníkem, kam se vkládá stoh 10 palet (EPAL). Tento stoh je poté přepravován po válečkovém dopravníku do přízdvižného úseku, který zvedne palety z výšky 150 mm na 500 mm. Za přízdvižným úsekem se stoh v depaletizéru rozděluje na jednotlivé palety.

Jednotlivé palety putují po válečkových dopravnících, řetězo-válečkových překladačích a kolejových vozících až na nakládací dopravníky, kde robotické rameno stohuje KLT boxy na palety. Jakmile jsou KLT boxy naskládány, plná paleta pokračuje přes válečkové dopravníky, řetězo-válečkové překladače a kolejové vozy k centrovacímu zařízení.

Centrovací zařízení dokáže srovnat stoh KLT boxů s obrysem palety. Poté paleta se srovnaným stohem KLT boxů vjede na ovinovačku, která celý stoh obalí ochranným materiálem. Za ovinovačkou je přízdvižný úsek, který opět sníží plnou paletu z výšky 500 mm na 150 mm.

Nakonec paleta přejede na nízký kolejový vozík, který ji rozváží k pěti válečkovým odběrovým dopravníkům. Odtud ji obsluha pomocí ručního nízkozdvižného vozíku dále manipuluje. Tento komplexní systém umožňuje efektivní a spolehlivé zpracování palet a KLT boxů s minimálními ztrátami času a energie.

 

Servis

K lince poskytujeme jak pravidelný, tak i havarijní servis v režimu 24/7.

Je to pro Vás zajímavý projekt? V případě dotazů Vám rádi poradíme, můžete nám zavolat nebo napsat.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.