Dopravníkový systém pro dopravu palet mezi prvním a druhým patrem

Dopravníkový systém pro dopravu palet mezi prvním a druhým patrem

Pro jeden největší závod v republice, který se zabývá balením a kompletací výrobků pro potravinářství jsme vyrobili a instalovali dopravníkový systém pro dopravu palet.

Automatická doprava palet usnadnila a urychlila vychystávání objednávek dle individuálních požadavků zákazníků.

Dopravníkový systém je určen k automatické dopravě palet se zbožím mezi prvním a druhým patrem. Jedná se o dvě stejně široké trasy, situované vedle sebe.

Dopravníková linka

Celou dopravníkovou linku tvoří zdviže, válečkové dopravníky, točny a centrovací dopravníky. Doprava je zde obousměrná.

Trasa se skládá z ukládacích/odběrných válečkových dopravníků:

  • v 1.NP , rychlonavíjecích vrat, centrovacích dopravníků, dvou technologických zdviží s válečkovým dopravníkem, ukládacích/odběrných válečkových dopravníků
  •  v 2.NP na úrovni cca +4200 mm, dvou točen, poháněných válečkových dopravníků a dopravníků s centrováním

Nakládka a odběr palet je provedena pomocí ručního paletového vozíku.

Dopravované zboží

  • dřevěné EUR palety 1 200 x 800 mm
  • min. rozměr palety 800 x 800 x 2 000 mm
  • max. rozměr palety 1600 x 1600 x 2 000 mm
  • max. výška zboží s paletou 2 000 mm
  • max. hmotnost zboží s paletou 1 000 kg

Technické parametry linky

  • celková délka dopravních tras – cca 45 m
  • výška dopravní trasy v koridoru – 600 mm
  • zdvih zdviže – 4200 mm
  • činná šířka dopravníků – 1700 mm
  • 20 palet/hod – směr dolů
  • 50 palet/hod – směr nahoru
  • rychlost dopravy – cca 0,25 m/s

Proč automatizovat? Přečtěte si, jaké výhody s sebou tyto procesy přinášejí.

Část elektro

Naše dodávka je včetně řídicího systému. Elektrické komponenty jsou nainstalovány v rozvaděčích.

Paleta se po naložení na nakládací dopravník posouvá v AUT režimu směrem vpřed na druhý konec linky na vykládací dopravník. Tento pohyb řídí programovatelný logický kontroler PLC. V CPU PLC běží řídicí logika, která čte vstupní stavové signály čidel, ovladačů atd. pomocí I/Os periferií. Na základě těchto podmínek jsou povelovány motory a tím i pohyb palet. Protože rozměry palet jsou různé, jsou zde navrženy čtyřpaprskové závory. Jako operátorské rozhraní je použit Touch screen panel.

V AUT režimu je automatický pohyb palet řízen a monitorován. Palety mohou být sledovány a v případě problému se objevují kontextové zprávy nabídky k řešení.

Bezpečnost v oblasti dopravníků je zajištěna pomocí bezpečnostního oplocení (svařovaných rámů s pletivem a sloupky).

Chcete se i vy stát naším dalším spokojeným klientem? Neváhejte nám napsat nebo zavolat.

Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.